Profiilikuva

Samuel Räikkönen

Creative, Art Director

Olen luova suunnittelija, jonka tehtävä on saada ihminen tuntemaan, ajattelemaan ja nauramaan. Se on ollut tehtäväni viimeiset reilu 10 vuotta. Kaikki alkoi puhtaasta kiinnostuksesta nettisivustoja ja niiden visualiikkaa kohtaan. Homma eskaloitui jo 15-vuotiaana, kun hain kesätöitä mainostoimisto Luxuksesta. Luxus kasvoi suomalaisesta pienestä digimainostoimistosta globaaliksi toimijaksi, joka nykyisin toimii jo 6 eri maassa. Minä kasvoin siinä mukana. Vuonna 2010 perustimme parin tutun kanssa Fatherin, mainostoimiston, jonka kanssa tavoittelimme suuria luoden game changer -brändejä. Puhuimme 2010-luvulla ensimmäisten joukossa suurten tarinoiden ja top-of-mindin tärkeydestä. “Tärkeintä on idea, sitten vasta media”, oli lause, jota toistettiin päivittäin maailmassa, jossa kaikki halusivat tehdä “jotakin kivaa someen”, vailla sen kummempaa ideaa tekemisen taustalla. Siihen aikaan muut meni kovasti media, ei idea, edellä. Vaikka kevytyrittäjä olenkin, reilun neljän vuoden yrittämisen jälkeen halusin keskittyä itse työhön ja jättää firman pyörittämisen haasteet jollekulle muulle. Niin kävi, kun joulukuussa 2014 siirryin Buenalle Art Directoriksi. Sieltä tavoitat minut päivätöistä edelleenkin. Minulla on ollut ilo ja kunnia tehdä töitä muun muassa Nokian, Samsungin, Valion, Niken, Kojamon, Monsterin ja Lejoksen kanssa – brändäystä, mainontaa ja digitaalisia palveluita suunnitellen ja toteuttaen. Vapaa-ajallani olen auttanut freelancerina yrityksiä muun muassa visuaalisten identiteettien, mainonnan ja verkkosivustojen suunnittelussa ja toteutuksessa. Mikäli koet että minusta voisi olla apua sinulle tai edustamallesi yritykselle, ota yhteyttä, niin jutellaan.

Erityisosaaminen: Brändäys, mainonnan suunnittelu ja toteutus

Ota yhteyttä